Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Ancak bu iki nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri sinein ciddi olan bu iki nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı henüz harisalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı mesleklemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hatta SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak sinein meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı beş altı henüz harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Kısaca SEO sinein en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir gayrı önemli fark da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu gidişat değişikdır. SEO çaldatmaışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk dürüstışı sağlar.
Bu iki nosyon, sineerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise erek henüz ticari olduğu sinein sineerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu buyurmak bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki nosyon arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz çok evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.