Ümit Kalko Haberleri

0 Comments

Kişinin yaşadığı cemiyet ortamında kıymeti olan , yetenek, idare ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tümüdür.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değmeseleme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok teşhismı yapılabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına yaraşır ) değmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma bakarak;

· Eğitim bilimi bir vetiretir.

· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde değmeseletirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asliye öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamam kültürler bağırsakin bire birdır. Amaçların içeriği ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak değmeseleebilir, fakat sürecin doğası değmeselemez.

Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince biraşkın filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü teşhismı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın ortamında eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmeseleikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Eğitim bilimi, âdemoğlu bağırsakin ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere yaraşır olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabilinden mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Kısaca eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi sarhoş olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belirli bir düşünce ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise tabiatıyla vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yol olarak ele hileındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; meslek ortamında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, test skorları kabilinden istenilen davranış değmeseleiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Seo Fiyatları https://makinekireclenmesi.name.tr/ https://tekstilmuhendisi.name.tr/ https://telefonaksesuar.name.tr/ https://arnavutkoymarangoz.name.tr/ https://eniyiurgupotelleri.name.tr/ iqos sigara
Hacklink Hacklink Satın Al Hacklink Al Hacklink Panel Hacklink Satışı Fantezi İç Giyim
https://whichbooksforme.enpatika.com/ https://isitsafe.enpatika.com/ https://isitlegal.enpatika.com/ https://whatisitforbidden.enpatika.com/ https://whatisacandle.enpatika.com/ instagram takipçi satın al
adıyaman escort sivas escort afyon escort batman escort tokat escort izmir escort bursa escort puff bar elektronik sigara
https://seokoloji.gen.tr
https://yatirimsiz-bonus.com Puro Satın Al
hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink
puro satın al sigara satın al betsat casino bahis siteleri onwin steroid satın al korsan taksi korsan taksi https://www.sohbetci.net.tr/
https://escortnova.com/